The day after yesterday...

 2009.08.15. 00:47

Augusztus 13. csütörtök, második nap

Nagyszínpad

Ting tings-Bloc party 0-1

Ha azt mondom,Thats not my name akkor mindenki egyre gondol: Ting tings. Az angol duó tavaly robbant be az MTV barát popslágereivel és úgy tűnt, nem tartanak ki tovább egy nyárnál. Ezt most még nem tudhatjuk, majd kiderül mi lesz a sorsuk a második album után.

Photobucket

A nagyszínpadon délután kaptak helyet, pontosabban fél 5-kor,ennek ellenére egész sok ember összegyűlt. Kényelmesen bal hátul foglaltam helyet,sem kedvem sem erőm nem volt előrevánszorogni,tolongás meg nem volt tehát megállapodtam pár angol mellett. A duó hímnemű tagja a szintetizátorhoz lépett és pötyögni kezdett. Majd pár másodperc után a dobokhoz fáradt,de a pötyögés folytatódott. Ekkor mindenki hűűű-zött egy sort,mert hát ennek azért nem volt valami élő varázsa. na igen,ketten voltak a színpadon és az volt a nagy kérdés,be tudják-e azt tölteni. A válasz nem egyértelmű. Az énekesnő,Katie egymaga is betöltötte volna a színpadot: össze-vissza rohangált a mintás overáljában és a fehér,mintás térdig érő pólójában meg persze sapkában,nem mintha annyira hideg lett volna. Gitár fel,gitár le,ugra előre,ugra hátra,a visítást meg sem említem. Még eg pár soros magyar szöveget is lenyomott, amit a kevés magyar tapssal hálált meg. Ő aztán tényleg olyan női frontember aki megállja a helyét a színpadon,úgy is,hogy nem különösebben szép vagy csinos,divatikon sem lesz belőle, inkább csak a stílusa és a kisugárzása imádnivaló.

Azonban hangszerek terén így ketten bajban voltak, számomra volt egy kis playback jellege az egésznek, hiszen 2 ember azért nem tud teljes körű élményt nyújtani, még úgy sem, hogy mindketten többfunkciósak, azaz mindenen játszanak ami a kezük ügyébe kerül. A másik legnagyobb probléma az volt, hogy mindenki, még azok is akiknek volt füldugójuk, fogta a fülét, mert tényleg azt hittük,hogy menten kiszakad a dobhártyánk. Ezt nem korrigálták, egész koncert alatt reménykedtem, hogy mellőzik kicsit a lábdobot.

A számok terén semmi meglepetés nem érte a nem túl pörgős közönséget, mivel a Ting tings még csak egy albumnál tart, azon is kb 3 sláger található, amit az MTV-n felnövő generáció boldogan dalol,a többi meg kitölti a slágerek közötti szünetet. Egy új számot is játszottak, de már a dallamot sem tudom felidézni, nemhogy a címet.

A Ting tings felejthető volt, úgy ahogyan a slágereik is. Még mindig szívesen hallgatom a vonaton, bevásárlás közben, vagy buli előtt, de nem élek-halok azért, hogy újra eljussak egy koncertre.

10/5

Photobucket

A Bloc partyval elég ambivalens viszonyt ápolok: az első albumuk szerintem hibátlan, a második közepes, az új meg egyszerűen rossz. Szeretem is őket meg nem is, és csak remélni tudom, hogy a következő albumig összeszedik magukat, mert van bennük potenciál, nem kicsi.

Sajnos az első pár számról lemaradtam, mivel ott ragadtam Blasted mechanism koncerten, így hiába szedtem a lábaimat, már szólt a Hunting for witches, amikor bekanyarodtam a nagyszínpad járólapjaira. És meglepődtem, hogy egy talpalatnyi hely nem volt, alig tudtam magam beverekedni valameddig, hogy lássak legalább valamit a kivetítőn kívül. Emellett erősen csökkentette az élményt a ki-be járkáló emberek hada, akik előszeretettel tiportak át mindenkin, ha végre meghallották azt az egy számot amit ismernek a Bloc partytól.

Okereke hangja élőben is ugyanolyan ha nem még inkább egzotikus, ő maga meg igencsak jófej és szimpatikus fiatalember. Közönség között rohangál, pacsizik, köszönömözik és a végén még egy, a közönségből kiszedett zászlót is a gatyájába tűz, majd így nyom le egy teljes számot. Azért a végén megjegyezte, hogy fájt kicsit.

Annak örültem, hogy nem a legújabb albumról volt a legtöbb szám. Ami volt az meg élőben is unalmas és a közepére már toporogtam, hogy jöjjön valami jó, légyszi. De imám meghallgattatott: This modern love, Banquet, The prayer, Helicopter, like eating glass és még sorolhatnám. Minden jelentős és jó számukat előadták, visszatapsolás is volt természetesen, miért is ne lett volna. Az I still remembert hiányoltam, de mivel késtem ezért elképzelhető, hogy lemaradtam róla. ha meg csak simán nem játszották akkor bizony szégyelljék magukat.

Azt kaptam, amit vártam, 100%-ig. Semmi csalódás, se negatív se pozitív. A Bloc party jó és a Bloc partynak ideje lenne végre összehozni egy normális lemezt abból a tehetségből, amit kaptak és amit be is mutattak ebben az egy órában.

10/7

 

A38-wan2 színpad

Blasted mechanism

Photobucket

Ha jól emlékszem tavaly járt már nálunk a portugál Blasted mechanism, mégpedig az A38 hajón, de akkor sajnos betegség miatt lemaradtam róla. Már akkor megfogadtam, hogyha lesz legközelebb, és szerencsére lett is, akkor ott leszek, mert ezt látni kell. Hogy miért? Mert a Blasted mechanism valami olyat művel amit más nem. Először is az ember szeme leragad a külsőségeknél. nem próbálom meg leírni, milyen jelmezben voltak, mivel nem is tudom pontosan mi volt rajtuk, inkább beszéljenek a képek helyettem. Aztán eléri a fülünket a zene, a szemünk még pásztázza a felismerhetetlenségig elmaszkírozott tagokat, de már nem olyan érdekes. A lábunkat sem kell irányítani, irányítja a zene. Milyen zene? Hát kifejezés nem igazán van rá. A srácok fogtak egy üstöt és beledobáltak mindent az etnótól kezdve a technón át a rockig és így lett a Blasted mechanism. Minden szám táncra bír és a fülbe mászik, akkor is úgy érzed, hogy ismered amikor csak először hallod. Mindenféle hangszert felhasználnak a hagyományos hangszerektől kezdve a szemeteskukán át a kongáig és még más olyan hangszereket is, amiknek nem tudnám megmondani a nevét.

Photobucket

Szerencsére a közönség is jó volt, tényleg mindenki táncolt és tombolt amíg bírta a lába. Magyarországon nem hinném, hogy nagy népszerűségnek örvendő együttes lennének azonban aki látta őket az A38-on az most ott volt, mostmár én is értem, miért.

Tehát akinek van lehetősége, az legközelebb nézze és hallgassa meg őket, nem mindennapi élményben lesz része, erre mérget veszek.

 

10/8

A nap beszólása

,,Where is lángos?Where? WHERE CAN I GET LÁNGOS??!! Extázisban érdeklődő külföldi fiatal lángost akar.

(a képek a Sziget.hu galériájából származnak)

Címkék: koncert sziget bloc party csütörtök blasted mechanism ting tings

A bejegyzés trackback címe:

https://kremy.blog.hu/api/trackback/id/tr441310438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása