Mint köztudott,kb. 15 km választ el csodás fővárosunktól,azonban ezt elég idő-és energiaigényes megtenni,főleg ha BP másik végére kell eljutnom. A Máv- és BKV-bérletem szükségszerűen hónapról-hónapra megújul,és mindig újabb élményekkel gazdagodom a vasúti-és fővárosi közlekedésnek köszönhetően. Ezen élmények közé tartozik-mp3 lejátszó híján- a vonaton telefonhívásaikat lebonyolító egyének beszélgetéseinek végighallgatása.Az évek során jól elkülöníthetővé váltak a különböző típusok. Szóval bele is fognék:

1. A plázatigris

Fellépése magabiztos,megfagy a levegő a 4es6oson,mikor fellibben. Mindenkit félrelökve,magassarkújával letaposva ülőhelyért küzd. Kinézete jellegzetes:seggig érő póthaj,feszes cicanaci,lehetőleg szőrmekabát,számtalan csilivili márkajelzés,oldalán pedig egy üveges tekintetű szobacirkáló eb tekint kétségbeesetten a világba.

Csengőhangja biztosan valamilyen aktuális diszkósláger:Po-po-pokerface vagy a Single ladies,és lábai máris járják a ritmust,amikor kedvenc barinője rácsörög.

,,-Jaj szia cica hát éppen megyek a Westendbe,velem van a drágám is (az öleb-a szerk.) ,megyek körmöshöz meg kell valami új ruci hétvégére a partiba....Jaj igen,nem aggódom én,egy hétvége alatt megkeresem az árát.Na és mikor talizunk,annyi mindent kell mesélnem,képzeld a Szandi férjhez megy,ja ahhot az izmos pasihoz,tudod,akit egy hónapja a Bankban ismert meg dehát fullos,mercije van meg minden,érted,költöznek már össze,hát nem milyen mázlista? Na le kell szállnom,ez már a 2. megálló cica majd csörizek holnap,puszika"

Ezt követően orrát az égig emelve tipeg le a villamosról és eltűnik a bevásárlóközpontba vezető aluljáró forgatagában.

2. A kiöregedő hivatali dolgozó (99%ban nő)

Rendszerint 50es,a rendszerváltás előtt vásárolt kosztümös,hivatali mindenes. A hivatal a munkaidő lejárta után sem hagyja lógva,így ügyes-bajos munkahelyi kötelességeit kénytelen a vonaton töltött hazaúton elintézni.

,,Hálló? Julika? Igen,igen én vagyok,megyek haza,beáztattam tegnap a halat. Nem,nem,otthagytam őket az asztalodon,de fogyelj Julika,nekem kellene az a szerződésmásolat,hát tudod,a megbízási. Dehogynem tudod,Julika,tegnap küldtem át az imélben. Aaaaz,az,azaz,ige,nekem az kelleni fog aláírva.Az igazgató asszonnyal aláíratva,igen. Na várjál előveszem a táskámból azt a másikat,amit ma adott a Magdi,hát én ezt nem értem,ezt az egészet nem értem,hogy most miből fizetik ki,hát lopják ezek a pénzt Julika,hát lopják?"

Ekkor már a fél utastér rá figyel,ő azonban tesz rá és tovább ügyintéz:

,,Na ezen az áll Julika,hogy jövő hónapra kell,meglesz az addig,ne aggódj. Jólvan,csókoltatom a családot is,holnap találkozunk,jó pihenést,szervusz!"

Majd nyugodtan zsebre rakja telefonját és elpakolja papírjait,mintha mi sem történt volna.

3. A szűkszavú

A szűkszavű mindkét nemből kikerülhet,általában 16-40 közötti,teljesen normális figura. Telefonja alig csörren meg,mivel mindig lehalkítva hordja. A rezgésre idegesen reagál,mi a jó büdös francért keresik már megint. Rosszabb napjain egyszerűen csak kinyomja vagy fel sem veszi,de néha azért válaszadásra kötelezi a lelkiismeret,habár ekkor sem a legbeszédesebb fajta:

,,Szia.Vonaton.Igen,15 perc és otthon vagyok.Mindegy mi a vacsora.Nem,nem,nem,szia."

Válaszai során kizárólag igennel vagy nemmel felel,hogy utastársai véletlenül se tudják meg,hogy kivel és miről beszél.Ha a vonal másik végén lévő személy bonyolultabb kérdést szegez neki,ő csak annyit reagál,hogy ,,majd ha hazaértem megbeszéljük!" Semmivel sem lehet szóra bírni,a hívás befejeztével idegesen fújtatva helyezi el mobilját a táskája legmélyén.

4. Aki kiteregeti a szennyest

Vannak olyan egyedek is,akik előszeretettel osztják meg magánéleti problémáikat másokkal,méghozzá telefonon,közönség előtt. Legyen szó családi vagy kapcsolati problémákról,a szennyes nem marad rejtve.

,,Na szia Lali,hogy vagy? Én jól,habár megint összevesztünk. Min,hát min,megint nem foglalkozik velem,csak a haverok meg a meccs,hát lehet ezt bírni? Mi lesz így,23 éves vagyok,mi lesz velem,most mondd meg?! Nem szakítok én,hát azért ez már csak 3 év,érted,hova szakítsak. csak annyira feldühít hát de nem? Igen,igazad van,meg kell vele beszélnem,persze. Mindjárt otthon,a vonaton,igen,dolgozok egész nap,ő meg otthon ül,hát ez nem megy így tovább. Jólvan majd elmondom mi volt aztán megoldjuk okosba,énis örültem,szia!"

Majd utastársai szánakozó pillantásainak kereszttüzében zsebrevágja a mobilt és hirtelen felekl az ülésből és az ajtó elé áll,habár majd csak 5 megálló múlva száll le.

5. A telefonáló,aki nem is telefonál

Három dologtól tűnünk fontos embernek: aktatáskától,elvitelre kért (lehetőleg jó drága) kávétól és a fülre ragasztott telefontól. Előbbi kettő könnyen megoldható,kitömhetjük ügyvéd apukánk régi aktatáskáját WCpapírral és összedobhaunk egy ezrest egy kávéra a Coffee heavenből,valamint vehetünk iPhonet is részletre,de azt már nehezebb elintézni,hogy fel is hívjanak minket,lehetőleg 10percenként. Ha nem sikerül,ne aggódjunk,megoldhatjuk úgy,ahogy kamutelefonálós polgártársaink. 


Ez az egyed látszólag tárcsáz,füléhez emeli a telefont és nem létező,ámde annál fontosabb ügyeket próbál meg minél több ember előtt minél hangosabban ecsetelni. A naívabbaknak fel sem tűnik,azonban vannak olyan nem megfelelő mértékben körültekintő kamutelefonálók,akik elfelejtik lehalkítani telefonjukat,mielőtt ,,tárcsáznának". És hát kevés kínosabb dolog van,mint amikor az embernek beszélgetés közben csörren meg a fülén a telefon. A gyakorlottabb kamus nem jön zavarba,csak hirtelen lenyomja,mintha mi sem történt volna : ,,Igen,én voltam,mindjárt lemerülök,leteszem,jó?Oké,csókollak!" A kezdő azonban megrémül,késleltetett reakcióidő után nyomja le a mobilt,ám ekkor már az egész metrókocsi által lúzernek lett nézve,és vigyáznia kell,nehogy kipotyogjon a WCpapír az aktatáskájából,mielőtt leszállna a Deáknál,hogy vegyen egy kávét...

És van még meg minden,csak marhára nincs kedvem tovább írni,meg alapból megírni sem volt,szóval majd javítgatok rajta,hogy folytatni nem folytatom,az már most biztos,nem ígérek hamisakat...:D

Collini out!

Címkék: telefon bkv máv vonat tömegközlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://kremy.blog.hu/api/trackback/id/tr391727459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SATA 2010.02.04. 12:10:09

Nagyon jót röhögtem!!!! :D

amit hozzátennék:

-romagyerek mulatóssal/rapzenével (nem is telefonál hanem hallgatja)

-illedelmes budai lány, a kezét a szája elé teszi, halkan beszél, és lehetőleg érthetetlenül, mert "szerepelni bunkóság"

:)

Kremyyy · http://kremyy.freeblog.hu 2010.02.04. 20:26:57

@Saints and Thieves: Örülök,hogy van aki olvassa és még mókásnak is találja..:D
A zenehallgatókra én is gondoltam,jellegzetes még a diszkókirály valamilyen alja tuctuc zenével,a budai szégyenlős lány típussal pedig személy szerint még nem volt szerencsém találkozni,de majd figyelek.

Vágási Matyi 2010.02.06. 13:16:18

Kiváló! :D

A hivatali dolgozóból akad pár olyan, aki kerekseggű titkárnőnek indult, csak felszedett magára 30-at évben és kilóban is.

Állásuk betonbiztos, pedig gyakran bunkók és/vagy rosszul végzik a munkájukat.

Szeretném azt hinni, hogy ők vannak kevesebben, de a mi városunkban sajnos pont nem így van.

@Saints and Thieves: szleng.blog.hu/2009/12/19/ciganybeallitas

Kremyy 2010.02.06. 15:13:39

@Vágási Matyi: Áá cigányhifi,megelőztek minket..:D

Zsoolt · http://www.annyit.blog.hu 2010.02.16. 17:54:46

beáztattam a halat..:)) Ez nagyon életszerű volt, biztos élő példa!:)
süti beállítások módosítása